loading...

پارتی پاتوق

سایت تفریحی مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران

معرفی بهترین سایت هاست رایگان ایران

استفاده كنندگان از اين هاست ملزم به رعايت قوانين كپي رايت و قوانين جمهوري اسلامي ايران هستند

براي استفاده از لينك زير ثبت نام كنين

اول قوانين و مقررات رو بخونين بعد برين صفحه اول و ثبت نام كنين


http://hostraygan.com/l

آخرین ارسال های انجمن
کافی نت سهندیه تبریز بازدید : 1528 یکشنبه 13 مرداد 1392 نظرات (0)

*غفلت انسان از صاحب اصلی

یک نکته‌ای به شما بگویم، خیلی جالب است: می‌دانید پروردگار عالم همین کار را دارد با ما می‌کند؟! اصلاً پروردگار عالم به روی ما نمی‌آورد که این، منم که دارم می‌دهم، یک طوری برخورد می‌کند که ما تصوّر می‌کنیم خودمانیم و یک مواقعی هم حتّی در بحث رزق و روزی، یا در مطالب دیگر این را به زبان می‌آوریم و می‌گوییم. مثلاً به طرف می‌گویند: چطور شد شما این‌ طور شدید؟ می‌گوید: انسان باید مدیریت بلد باشد، من یک دوره مدیریت خواندم، یاد گرفتم چه کنم و ... . البته من نمی‌خواهم بگویم درس بد است یا درس نخوانیم، خیر، درس خوب است و باید هم باشد. امّا می‌خواهم بگویم همین مدیریت را که حالا بعضی، کتابش را نوشتند، این را چه کسی در ذهن او انداخته؟ دنبال آن صاحب اصلی نیستیم که چه کسی به این زیبایی در ذهن او انداخته است! بعد هم می‌گوید که من بودم، خوش فکری خودم بود، خودم بودم این‌طور کردم. لذا اصلاً پروردگار عالم یک کاری می‌کند که همیشه بگوییم: خودمان بودیم. پروردگار عالم حتّی یک بار هم عنوان نمی‌کند: بنده من! من بودم، منتها بنده باید زیرک باشد.

*«ید الله فوق ایدیهم» یعنی چه؟

لذا این را هم به ذهنتان بسپارید که خیلی مهم است و از آن کدهای اساسی است: بنده باید همیشه این را در ذهنش بگذراند که پروردگار عالم در همه امور دست دارد. یک معنای «ید اللّه فوق ایدیهم» عند الاولیاء، همین است. اگر کسی این را همیشه در ذهنش بچرخاند، بعد دیگر اصلاً چیزی نمی‌بیند. جدّی بعد از آن دیگر فانی و هیچ نیستیم؟!

انسان دائم می‌گوید: من بودم کتاب نوشتم، من بودم قلم زدم، من بودم سخنرانی کردم، من بودم خوش‌فکری کردم، من بودم پول درآوردم و ... . دائم من، من، می‌کند. خیلی عجیب است پروردگار عالم با اینکه باری‌تعالی است، اتّفاقاً یک کاری می‌کند که ما هیچ موقع احساس نکنیم بر سرمان منّت گذاشته است! (حالا به آن آیات اشاره می‌کنم که «لقد منّ اللّه» چیست؟ آن وسائل چیست؟) ولی ما باید بگوییم که همه چیز از اوست.

*نمونه‌ای از رفتار مرد مردان!

آن وقت پروردگار عالم خودش با ما این‌ طور برخورد می‌کند و می‌گوید: اگر بنده هم با بنده این کار را انجام بدهد، دیگر اصلاً خوف و حرنی برای او نخواهد بود، «وَلا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلا هُمْ یَحْزَنُونَ» و در دنیا یک آرامش عجیبی دارد. لذا باید به راحتی بگذری و او هم نفهمد که از طریق تو بوده. حالا در هر چیزی، چه علمش، چه پولش، چه مطالب دیگر. 

شاید یک جایی حتّی کسی تصوّر کند، شما با او دشمنی دارید و بعید است او را تأیید کنید. لذا دیگر هم می‌رود که می‌رود. امّا اگر سراغ شما آمدند، شما خیلی عالی تأیید کنید. اصلاً قبل از اینکه او بیاید، بگویید: خوب است، این‌ طور است، آن‌ طور است. بعد هم بگویید: اصلاً هم اعلان نکنید که پیش من آمدید، من راضی نیستم. شما یکی از گزینه‌هایی که انتخاب کردید از او سؤال کنید، من بودم و من راضی نیستم اصلاً اعلان نکنید. در پرونده ننویسید که سراغ من آمدید. برای همین طرف اصلاً نمی‌داند که یکی از مؤیّدات و به تعبیری شاخص تأیید آن شخص، شما بودید؛ چون به قول معروف خیلی نافذ و چنین و چنان (از این تعابیر دنیوی) هستید و اصل قضیه شما بودید، امّا اعلام نکردید. این مردانگی می‌خواهد، مرد مردان که می‌گوییم همین است. آن طرف هم هنوز که هنوز است تصوّرش این است که خوب شد سراغ فلانی نرفتند. اگر سراغ فلانی می‌رفتند من اصلاً چنین و چنان می‌شدم و ... !

یا در هر مسئله دیگر همین‌طور باشید. وقتی کمک مالی می‌کنید، او اصلاً نفهمد که شما بودید. چقدر مزه می‌دهد، اوّلش ابلیس ملعون وسوسه می‌کند و انسان می‌خواهد یک منیّتی اعلان کند. امّا این هم باید از کدهای اساسی باشد که در ذهنمان نداشته باشیم و آن اینکه تمام گرفتاری‌های بشر از این منیّت است. خدا گواه است اگر از این منیّت خلاص شویم، دیگر حرّ هستیم‌، آزادیم و عالم را می‌بینیم. شاید تا دیروز خوشمان می‌آمد، امّا از امروز که از این منیّت خلاصی پیدا کردیم، دیگر از هر چه منیّت است، بدمان می‌آید و اصلاً در درون خودمان از منیّت تنفّر داریم. آن‌وقت دیگر آرام هستیم و اصرار نداریم که همه بدانند چه شد. آن‌وقت اصلاً خدا یک چیزهای دیگر، یک امنیّت دیگری به ما می‌دهد. این «وَلا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلا هُمْ یَحْزَنُونَ» یعنی پروردگار عالم در همین دنیا چنان سکینه و آرامش به انسان مرحمت می‌کند که اصلاً باورش برای انسان میسور نیست، امّا آرام، آرام می‌شود.

*به دست آوردن حمایت پروردگار عالم با منّت نگذاشتن!

اصلاً اینکه می‌فرماید: خوفی و حزنی نیست، یعنی چه؟ شاید یک معنایش این است - این را هم خوب به ذهن بسپارید، ماه مبارک است دیگر، برکت زیاد دارد، کدها و نکات، زیاد است - پروردگار عالم دیگر حامی توست و هیچ خوفی نداری.

به تعبیر عوام الناسی و عامیانه خیلی‌ها می‌آیند برایت بزنند، می‌زنند هم، مثلاً کسی هر جا می‌رود، پشت سر تو حرف می‌زند و چرند می‌گوید، امّا تو اصلاً نگران نیستی؛ چون خدا حامی توست. لذا آن که در این دنیا بر کسی منّت نگذارد، پروردگار عالم حامی‌اش هم می‌شود. «وَلا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ» خوفی هم ندارد، «وَلا هُمْ یَحْزَنُونَ» حزنی هم ندارد، آرام است.

حالا یک نکته بالاترش را بگویم که اولیاء خدا بیان کردند: اصلاً فرض هم بگیریم به صورت ظاهر یک کسی شیطنتی هم بکند و یک مقدار اثرگذاری هم داشته باشد، باز هم چنین کسی ناراحت نیست و به تعبیری عین خیالش نیست. چون آن که برای خدا کار می‌کند، می‌داند که خدا از او دفاع می‌کند «إِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذینَ آمَنُوا». اگر برای غیر خداست، بله، انسان ناراحت می‌شود، ولی وقتی برای خداست، دیگر هرکه هرچه می‌خواهد، بگوید، او خوفی ندارد.

*رفاقت خدا با بنده!

این خصوصیت منّت نگذاشتن بر خلق خداست و خود خدا هم مطالبش را قرار داده که خودش بر ما منّت نمی‌گذارد. عجیب است. تازه بر عکس است؛ پروردگار عالم در عبادات که صورت ظاهرش تکلیف است، فرموده: بعد از هر نماز، یک دعای مستجاب دارید. حتّی من روایتش را دو سه مرتبه‌ای خواندم که حضرت صادق القول و الفعل می‌فرمایند: پروردگار عالم بیان فرموده اگر کسی نماز بخواند و بعد از نماز همین‌ طوری بلند شود و برود و دعا نکند، خطاب می‌رسد: ملائکه من! نمازش را به او برگردانید. این یعنی خدا بسیار دوست دارد که من و شما از او بخواهیم و او هم عنایت کند. دیگر از این کریم‌تر در عالم سراغ دارید؟! نمی‌گوید: تکلیفت است و تو تکلیفت را انجام دادی، یا حتّی تسبیحات را هم گفتی، ثواب هم می‌بری و تکلیفت را انجام دادی؛ می‌گوید: نه، دعا کن، بدون دعا بلند نشو و إلّا اصلا نمازت را به تو برمی‌گردانم. این ‌قدر پروردگار عالم لطف و محبّت به بندگانش دارد!

گاهی در روایات یک تعابیری می‌آید که ما نمی‌فهمیم و از این تعابیر گیج می‌شویم. در تعابیر روایی در احادیث القدسیه مراجعه کنید و ببینید، در آن‌ها که اولیاء خدا تبیین به همین دوستی پروردگار عالم می‌کنند و خودش هم در قرآن فرمود: «إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونی‏ یُحْبِبْکُمُ اللَّهُ». در تعابیر روایی بیان شده: خدای متعال یک طوری خودش را قرار می‌دهد که رفیق بنده می‌شود! اصلاً در شأن ما و پروردگار عالم هست که رفیق شویم؟! پروردگار عالم رفیق می‌شود، خیلی عجیب است! دیگر کرامت تا کجا؟! عنایت تا کجا؟! محبّت تا کجا؟! خودش، رفیق ما می‌شود!

کافی نت سهندیه تبریز بازدید : 1201 یکشنبه 13 مرداد 1392 نظرات (0)
به گزارش مشرق،دکتر کارن نیبرگ،فضانورد سازمان ناسا و عضو ارشد هیئت مدیره ایستگاه فضایی ناسا،این تصاویر را که برخی از فعالیت‌های او در این ایستگاه را نشان می‌دهد،در صفحه اجتماعی خود منتشر کرده است.
کافی نت سهندیه تبریز بازدید : 1137 یکشنبه 13 مرداد 1392 نظرات (0)
اریک ویلسون تمام دوران کاری خود را به حیات وحش اختصاص داده است. این نقاش اسکاتلندی ۲۰ سال است که سوژه آثارش حیوانات در طبیعت هستند و به همین خاطر حالا نقاشی‌ها او به‌قدری طبیعی شده‌اند که خیلی‌ها آنها را با عکس اشتباه می‌گیرند. او برای نقاشی‌هایش به کشورهای مختلف سفر کرده تا بتواند حیوانات را در زندگی معمول‌شان ببیند و نقاشی کند. دیدن آثار اریک ویلسون بعد از سالها تلاش حالا همه را شگفت زده می‌کند.

 

 
 
کافی نت سهندیه تبریز بازدید : 1285 یکشنبه 13 مرداد 1392 نظرات (0)

 

این منبع پلیس می‌افزاید که بازداشت شدگان با برگزاری مراسم شیطان پرست‌ها دور آتش می چرخیدند و با صداهایی بلند به موسیقی‌های ناهنجار گوش می‌دادند.

گروه بین الملل مشرق - هیئت موسوم به امر به معروف و نهی از منکر عربستان سعودی اعلام کرد که 30 شخص لخت رادر یک پارتی بازداشت کرده که تعدادی آمریکایی و اروپایی نیز در میان آن‌ها حضور داشتند، آنها منتسب به یک گروه شیطان پرست بودند که در یک مهمانی مختلط در ریاض حضور داشتند.

یکی از اعضای این هیئت از طریق صفحه خود در توئیتر اعلام کرد که این سی نفر از 11 تابعیت مختلف بودند و در میان آنها آمریکایی و اروپایی و عرب زبان و سعودی دیده می شدند که اقدام به برپایی این پارتی مختلط کرده بودند.

این منبع پلیس می‌افزاید که بازداشت شدگان با برگزاری مراسم شیطان پرست‌ها دور آتش می چرخیدند و با صداهایی بلند به موسیقی‌های ناهنجار گوش می‌دادند.

هیئت مذکور بعد از بازداشت این افراد، مردان را به مرکز پلیس العینیه و زنان را به زندان زنان در این شهر تحویل دادند.


پیش از این نیز هیئت امر به معروف و نهی از منکر یک پارتی مختلط را در منطقه احساء در شرق عربستان سعودی شناسایی و شرکت کنندگان در آن را بازداشت کردند.

با افزایش فساد و فحشا در عربستان سعودی، هیئت موسوم به امر به معروف این کشور تلاش زیادی بر سرپوش گذاشتن بر تمام بازداشتی‌های مراسم‌های غیر متعارف در این کشور دارد، اما با این وجود برخی از اخبار این مراسم‌ها نظیر اخبار فوق به بیرون درز می‌کند.

کافی نت سهندیه تبریز بازدید : 1262 یکشنبه 13 مرداد 1392 نظرات (0)
بر اثر سانحه رانندگی؛

 

هافبک تیم فوتبال تراکتورسازی به دلیل سانحه رانندگی به کما رفت. اخبار تکمیلی را که به روز رسانی می شود در زیر بخوانید.
به گزارش مشرق، مهدی کریمیان شب گذشته به هنگام رانندگی دچار حادثه شد و به بیمارستان امام رضا(ع) این شهر انتقال یافت. کریمیان که با درخت حاشیه خیابان برخورد شدیدی داشت، به کما رفت و در ICU این بیمارستان بستری شد.

بازیکن تیم تراکتورسازی که اندکی از هوشیاری خود را باز یافته است، امروز تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد.

* کادر فنی و چند تن از بازیکنان تراکتورسازی از جمله کریم انصاریفرد در بیمارستان حاضر شدند تا جویای احوال هم تیمی خود شوند. البته کریمیان به دلیل شرایطی که دارد ممنوع الملاقات است.

*همچنین علی دایی بعد از اینکه از این موضوع با خبر شد طی تماس با خانواده و مسئولان تراکتورسازی جویای احوال او شد. کریمیان در زمان علی دایی برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد.

*مجید جلالی که هم اکنون برای جویا شدن از حال مهدی کریمیان در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز حضور دارد تمرین امروز (یکشنبه) تیمش را تعطیل کرد. سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی همچنین برای چندمین بار از هواداران خواست که به بیمارستان نیایند.

 

زینی‌زاده: منتظر اعلام نظر پزشکان هستیم

به گزارش مشرق، حمید زینی زاده امروز در گفت‌و‌گو با فارس در تبریز ضمن اظهار تاسف از اتفاق پیش‌آمده برای بازیکن تیمش اظهار داشت: هم اکنون گروهی از باشگاه متشکل از سرپرست، رئیس کانون هواداران و پزشک تیم تراکتورسازی تبریز در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز حضور داشته و منتظر اعلام وضعیت این بازیکن از سوی پزشکان این بیمارستان هستند.

وی افزود: تصادفات همیشه جزو اتفاقات غیرمترقبه بود و برای هر تیمی احتمال چنین حوادثی وجود دارد و من امیدوارم هر چه زودتر بازیکن خوب تراکتورسازی سلامتی خود را بازیافته و شاهد حضور مجدد کریمیان در تیم تراکتورسازی باشیم.

مدیر باشگاه تراکتورسازی ابراز داشت: با توجه به خریدهایی خوبی که این فصل انجام داده‌ایم غیبت کریمیان در بازی با تیم ذوب‌آهن تاثیرگذار نخواهد بود.

وی گفت: تیم تراکتورسازی برای برگزاری بازی خود مقابل ذوب آهن فردا روانه اصفهان خواهد شد.

مهدی کریمیان شب گذشته دچار حادثه شده و در حال در بخش آی سی یو بیمارستان امام رضا(ع) تبریز به سر می‌برد.

جلالی پس از عیادت از کریمیان: حال مهدی اصلا خوب نیست، برایش دعا کنید

به گزارش مشرق، مجید جلالی که برای عیادت مهدی کریمیان به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز رفته بود، پس از بازگشت از بیمارستان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: حال مهدی خوب نیست. در واقع حالش اصلا خوب نیست. پزشکان گفته‌اند که برای بهبودی مهدی باید دعا کنیم. از همه مردم می‌خواهم که در این روزهای آخر ماه مبارک رمضان برای کریمیان دعا کنند.

کریمیان در انتظار سی تی اسکن نهایی

به گزارش مشرق به نقل از مهر، در سی‌ تی اسکن اولیه که قبل از ظهر امروز یکشنبه انجام شد مشخص شد مغز کریمیان خونریزی نکرده اما قرار است ساعت 15 امروز مجددا از سر او سی تی اسکن انجام شود که اگر خونریزی نداشته باشد، مراحل درمانی‌اش به شکل بهتری پیگیری خواهد شد. همچنین چشمان کریمیان به نور رفلکس نشان می‌دهد که این هم نشان خوبی محسوب می‌شود.

محمد نصرتی که به همراه یکی از دوستان خود ساعت 14 امروز یکشنبه بر بالین مهدی کریمیان حضور داشت در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطالب از مردم خواست تا برای این بازیکن دعا کنند. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که سر او دچار خونریزی نشده و هر چه زودتر مراحل درمانی‌اش آغاز شود.

با این شرایط کریمیان می‌تواند از کما خارج شود/ بعد از تصادف او از اتومبیل بیرون افتاده است

پزشک تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: پزشکان گفتند اگر همین وضعیت پیش برود امید زیادی به خروج کریمیان از کما وجود دارد.

به گزارش مشرق، فریدون مولایی در گفت و گو با فارس در مورد وضعیت مهدی کریمیان گفت: دقایقی پیش با پزشکان مهدی کریمیان که متخصص مغز و اعصاب هستند صحبت کردم. آنها اعلام کردند درجه هوشیاری کریمیان رو به بهبودی است و اگر وضعیت همین طور پیش برود مهدی می تواند  از کما خارج شود. پزشکان وضعیت او را دنبال می کنند و اعلام کردند باید 24 ساعت بگذرد تا در مورد وضعیت او به جواب قطعی برسند.
وی در مورد اینکه چه حادثه ای برای کریمیان رخ داده است، عنوان کرد: اینکه چه اتفاقی افتاده نمی دانم اما بعد از برخورد ماشین به درخت درب باز شده و از ماشین بیرون افتاده و سرش ضربه دیده است.
به گزارش مشرق، علی کریمی، فرشید طالبی،‌ جواد کاظمیان میثم بائو نیز به بیمارستان رفتند تا از این بازیکن ملاقات کنند.

سید صالحی:حالم خوب نیست،همه برای کریمیان دعا کنند

به گزارش مشرق، سید مهدی سید صالحی در گفتگو با خبرآنلاین می گوید:«حالم خوب نیست،سردرد دارم.از وقتی شنیدم مهدی کریمیان تصادف کرده سردرد گرفته ام.می شود بعدا مصاحبه کنم؟»
سید صالحی که نمی توانست درست حرف بزند درپایان می گوید:«در این ماه مبارک همه مردم برای سلامتی مهدی دعا کنند تا او به آغوش خانواده اش برگردد.»
سید صالحی و مهدی کریمیان در سپاهان هم باشگاهی بودند.

کافی نت سهندیه تبریز بازدید : 1397 یکشنبه 13 مرداد 1392 نظرات (0)

 

رابطه جنسی دهانی

آیا مکیدن دستگاه تناسلی زن برای مرد ضرری به لحاظ بهداشتی دارد؟ یعنی ترشحاتی که خارج می شود و ناخودآگاه به درون دهان فرد هم می رود، آیا ضرری برای مرد دارد و راه حل صحیح برای اینکه هم مقاربت دهانی انجام بشود و هم همسر را به اوج حالت رضایت بخش برساند و هم ضرری برای مرد نداشته باشد چیست؟

خرید اتوشارژ ایرانسل و همراه اول

کافی نت سهندیه تبریز بازدید : 1661 شنبه 12 مرداد 1392 نظرات (0)

پسره : می‌شه یکم دیگه بمونی ؟ من خیلی‌ دوست دارم بیشتر باهات حرف بزنم !
دختر: نمیتونم ، باید برم
!
پسر
: PLZzZZz یکم دیگه بمون !
دختر : نمی‌شه !! مامانم گفته اگه الان نرم بخوابم میاد پایین و سرمو میکوبه به کیبو فگئو تبخد آوعپقبسفدگ دجدو د دکسییدهد قکتو
!

 
 

دلار گرون میشه میری گوشی بخری یارو میگه تو انبار چیزی نداریم خریدمون جدیده؛ دلار میاد پایین میگی چرا گوشی ارزون نمیشه؟ میگه خرید جدید نداشتیم
بر تعداد اندک فروشنده های بی انصاف لعنت
چقدر هم که تعدادشون اندکه

 

 
بعضی ها شبا با عشقشون اس ام اس بازی میکنن تا خوابشون ببره... بعضی ها هم مث من با چراغ قوه ی موبایلـشون نور میندازن تو چشم پشه ها


 

تنها جاهایی که مردم ما شدیدا دنبال حقشون هستن و به خاطرش حتی درگیر هم میشن این دو تا جاست !
 
1- نونوایی ( درگیری لفظی و حتی فیزیکی سر نوبت !)
2 -
تاکسی ( معمولا سر بقیه پول - که اکثرا هم به خاطر نداشتن خورده س)
 
وگرنه در بقیه موارد بی خطریم تقریبا !

 

حداد عادل(مدیر گروه واژه‌گزینی و رییس فرهنگستان زبان و ادب پارسی) در رستوران: سفارش میز پنج را آماده کنید. دوتا «خمیراک خاندان فرید»، دوتا «برگک و پنیر تنوری» برای پی‌غذا و دوتا «نوشیدنی نشاط آور». یک نان سیر هم بگذارید در «برشته کن».

مترجم: سفارش میز پنج را آماده کنید. دوتا «پاستای آلفردو»، دوتا «چیپس و پنیر تنوری» برای دسر و دوتا «نوشابه انرژی‌زا». یک نان سیر هم بگذارید در تستر.
 
 
امروز به دختر همسایه بغلیمون گفتم: امسال سعادت نداشتیم نذری شما رو بخوریم...
برگشته بهم می گه: سعادت نمی خواست، اگه قد یه نخود شعور داشتی و تو این 15 سال یه بار به جای «خدا قبول کنه» یه گل رز می ذاشتی تو ظرف و پس می دادی الان با 4 تا توله هامون پای دیگ بودیم
!!


 

سه تا دروغ هست که تو زندگی زیاد میشنوی :
.
.
.
.
1 -
عاشقتم
2- تا آخر عمرباهات میمونم
3-دیفرانسیل و انتگرال يه روزى به دردتون میخوره!

 

 
یه سری هم هستن هنوز تو یاهو مسنجر مخ میزنن....
اینا از اسب افتادن ولی از اصل نه!

 

m or f ?
asl plz 
 
بعد یارو مثلا میزد : f 18 teh 
نصف دخترا هم Nazanin 18 tehran
بودن

تعداد صفحات : 141

درباره ما
پارتی پاتوق محل مطالب آموزشی علمی تفریحی و معرفی فیلم و سریال
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    تبلیغ یکساله
    هاست رایگان
    کافی نت سهندیه تبریز


     

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1127
  • کل نظرات : 489
  • افراد آنلاین : 21
  • تعداد اعضا : 995
  • آی پی امروز : 239
  • آی پی دیروز : 251
  • بازدید امروز : 5,238
  • باردید دیروز : 3,069
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 23,076
  • بازدید ماه : 61,369
  • بازدید سال : 392,825
  • بازدید کلی : 9,173,839
  • کدهای اختصاصی
    یکسال تبلیغ 30تومن

    سفارش دهید

    بهترین سایت هاست رایگان


    دانلود آهنگ های جدید - دانلود آهنگ های جدید