پرچم حزب الله در روز قدس
استفاده كنندگان از اين هاست ملزم به رعايت قوانين كپي رايت و قوانين جمهوري اسلامي ايران هستند
براي استفاده از لينك زير ثبت نام كنين
اول قوانين و مقررات رو بخونين بعد برين صفحه اول و ثبت نام كنين
استفاده كنندگان از اين هاست ملزم به رعايت قوانين كپي رايت و قوانين جمهوري اسلامي ايران هستند
براي استفاده از لينك زير ثبت نام كنين
اول قوانين و مقررات رو بخونين بعد برين صفحه اول و ثبت نام كنين
عنوان | پاسخ | بازدید | توسط |
![]() |
0 | 1001 | alik89 |
![]() |
1 | 1578 | alik89 |
![]() |
0 | 1849 | amirmail |
![]() |
0 | 1478 | amirmail |
![]() |
0 | 1505 | amirmail |
پرچم حزب الله در روز قدس
یک هفته از خداحافظی «روبرت آودیسیان» با زمین خاکی میگذرد. جانبازی که مانند صدها جانباز دیگر، سالها در شلوغی شهرمان دردهایش را فریاد میکشید و ما در بیخبری بودیم و این فریادها را نمیشنیدیم تا اینکه خبر شهادتش بر صفحه رسانهها نشست اما بازهم این جانباز غریبانه در آرامستان ارمنیها به خاک سپرده شد.
او برای وطنمان رفته بود و امروز ما ماندیم با حرفهایی که از دل مادر داغدیده برمیآید. گفتوگوی فارس با «مارتان درگالستانیان» مادر شهید «روبرت آودیسیان» را در ادامه میخوانیم.
* متولد کجا هستید و چه زمانی ازدواج کردید؟
من متولد تهران هستم. در سال 1343 با «آرام آودیسیان» ازدواج کردم و بعد از ازدواج به یکی از روستاهای شهر گنبد رفتیم؛ چون منزل همسرم در آنجا بود؛ آنجا آب و برق و امکانات نداشتیم و بچههایم را هم با سختی بزرگ کردم.
* شغل همسرتان چه بود؟
همسرم در ابتدا روی زمینهای کشاورزی زراعت میکرد؛ آن موقع بودجه نداشتیم که با خانواده به تهران بیاییم و زندگی کنیم؛ بعد هم وارد کار نجاری شد.
کودکی روبرت اودیسیان
موزه ملی هوافضای اسمیتسونیان مجموعهای از عکسهای پرتو ایکس لباسهای فضایی را به نمایش گذاشته که تصویر کاملتری از پوشش فضانوردان را در زمان فعالیت فضایی نشان میدهد.
توجه: برای دیدن تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید
هرچند به تعبير يكي از انديشمندان مصري «علماي وهابي» در حد واندازههاي «طلبههاي الازهر» هم سواد ندارند، به همين خاطر اساساً شايد پرداختن به چنين شخصيتهاي چيزي جز اتلاف وقت نباشد، اما از آنجا كه برخي از همين به اصطلاح علماء سلفي – بهتر است بگوييم علماي تكفيري وهابي- در جهت آتشافروزي ميان مسلمانان و دامن زدن به تفرقه و جنگ شيعه و سني و اعلام جهاد عليه مقاومت در راستاي نقشههاي شوم دشمنان امت اسلامي گام برميدارند، لازم است كه براي آگاه نمودن اذهان به صورت اجمالي با سابقه، تحصيلات، مواضع و رفتارهاي يكي از همين شيوخ به نام «محمد العريفي» آشنا شويم.
محمد عريفي كيست؟
«محمد بن عبدالرحمن العريفي» مبلغ و عالم جوان سعودي است كه در 15 جولاي 1970 در شهر دمام واقع در استان شرقي عربستان به دنيا آمد.
دبی تا قبل از سال ۱۸۳۳ میلادی دهکدهای از توابع مشایخ ابوظبی بود، در سال ۱۸۳۳ شیخ مکتوم بن بطی آل مکتوم به همراه ۸۰۰ نفر از خویشاوندان و وابستگان و همراهان خود، از امارت ابوظبی به این دهکده کوچ کردند و از آن تاریخ دوران حکمرانی قبیله آل مکتوم و تأسیس شیخنشین دبی آغاز شد. پیش از این تاریخ، دبی یک روستای کوچک بیش نبود و هیچ امتیازی نسبت به سایر روستاهای اطراف خود نداشت. احمد محمد عبید شاعر و محقق عرب میگوید که ریشه کلمه دبی، "دَبا" است و منظور از دبا نوعی "ملخ" بودهاست. در حال حاضر، دبی پایتخت تجارتی امارات به شمار میآید. این شهر در کنار شهر دیره، بنادر مهمی برای تولیدکنندگان غربی محسوب می شود. این شهر، اهمیتش را به عنوان یک مسیر تجاری در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ به دست آورد. شهر دبی تجارت آزاد طلا دارد و بندر "جبل علی" در دهه ۱۹۷۰ ساخته شده و بزرگترین بندر دستساز بشر در جهان است. اما دبی به صورت فزایندهای در حال پیشرفت به عنوان مرکزی برای صنایع خدماتی از قبیل فناوری اطلاعات و سرمایه گذاری میباشد.
بازدید شیخ محمد بن راشد آل مکتوم از ماکت پروژۀ فالکن سیتی دبی لنـد
شهردار تبریز با گرامیداشت 14 مرداد سالروز صدور فرمان مشروطیت در ایران، از تبریز به عنوان خاستگاه مشروطیت و مهد استبدادستیزی ملت ایران در تاریخ یاد کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین در نشست ماهانه خود با مدیران ارشد شهرداری با اعلام اینکه شهر تبریز همواره پیشتاز و پیشگام حرکتهای بزرگ ملی، مذهبی و مردمی ایران اسلامی در طول تاریخ بوده است، خاطرنشان کرد: تاریخ بلند ایران به ویژه تاریخ معاصر و 500 ساله این سرزمین مملو از نقشآفرینی و پیشتازی مردم تبریز است و این نقشآفرینی در اوج خود، انقلاب و قیامی را رقم زد که نام تبریز را به عنوان نماد و مهد استبدادستیزی ایران و موتور حرکتی تمام قیامها و انقلابهای مردمی از صدر مشروطه گرفته تا انقلاب اسلامی ایران تا همیشه تاریخ به ثبت ماندگاری رسانید.
شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: انقلابی که از تبریز و علیه استبداد ناصری ریشه گرفت و با تحمیل مطالبات به حق مردم مبنی بر تشکیل مجلس و تعمیم آزادیهای مدنی به حکومت وقت به پیروزی رسید، بر نقش پیشگامی و خطشکنی تبریز و مبارزان آن در تمام اعصار و تحولات تاریخی ایران اسلامی مهر تأیید زد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه شهر تبریز در طول تاریخ همواره در برابر ظلم و ستم ایستادگی کرده است، افزود: مردم تبریز براساس رسالت ملی و مذهبی خود ضد استبداد مبارزهای را آغاز کردند که در آن مفاهیم ملی و حتی فراملی چون آزادیخواهی، عدالتطلبی، ستمسوزی، دیکتاتورستیزی حرف اول و آخر مبارزان بود.
شهردار تبریز خاطر نشان کرد: زمانی که محمدعلی شاه گامهای جدی و سرکوبگرانه برای از میان برداشتن انقلاب مشروطیت برداشت و با حمایت دولتهای خارجی همچون روس مجلس را به توپ بست، این تبریز بود که سختترین مقاومتها در برابر استبداد شاهی را از خود نشان داد.
نوین در ادامه سخنان خود یادآوری کرد: تبریز در طول تاریخ همواره مهد تجدد و نوخواهی بوده و گنجینههایی از حماسهها را در خود دارد و به ویژه در تاریخ معاصر ایران این شهر در صف نخست مبارزات ملت ایران قرار داشته و همیشه مقابل ستمگران و متجاوزان با چنگ و دندان ایستاده است.
شهرداری تبریز در سالهای اخیر با خرید، تملک و تجهیز خانه علی مسیو به عنوان "اتاق فکر مشروطهخواهان تبریز" و نیز احداث تندیسهای سرداران مشروطه در نقاط مختلف شهر تبریز، گامهای بلندی برای شناسایی دلاوریها و از جان گذشتگیهای مردم تبریز در دوران مشروطه و نقش تبریز در به ثمر رسیدن این انقلاب برداشته است.
در بخشی از این خلافت بزرگ اسلامی، «فلسطین» و «بیت المقدّس»، چون نگینی می درخشید و در مرکز آن مسجد بزرگ «ایاصوفیه»، که روزگاری جهان مسیحی به داشتن کلیسایی چون آن به خود می بالید. به هر روی، اهتزاز این پرچم در شرق و سایه نشینی مسیحیّت و انزوای یهودیّت، خوشایند غرب مسیحی و یهودیّت صهیونیستی که سودای تصرّف بیت المقدّس و تأسیس حکومت جهانی را در سر می پرورید، نیامد. از همین رو همه توان خود را در وجوه مختلف مصروف براندازی این امپراتوری نمود.
ما در این نوشتار برآنیم تا به علل انحلال این امپراتوری عظیم اسلامی بپردازیم و سعی ما براین است تا حجاب حقایق برکنیم بدآن امید که دست های پنهان در فروپاشی این دولت نمایان گردد.
به گزارش سرویس فرهنگی مشرق به نقل از وکالت آنلاین، اگر نگاهی به اخبار روزهای گذشته انداخته باشید، شاید مطالب مربوط به درگیری بانوان محجبهای را که قصد امربه معروف و نهی از منکر زنان بدحجاب را داشتند؛ اما مورد ضرب و جرح قرار گرفتند، خوانده یا شنیده باشید.
این اخبار و اتفاقات سبب شد تا در مورد برخورد قانونی با بدحجابی با سیدرضا جواد موسوی، دادیار دادسرای استان سیستان و بلوچستان، گفتوگویی داشته باشیم، که در ادامه میخوانید:
تعریف قانون از بدحجابی
منظور از حجاب، همان پوشش اسلامی بانوان است که شامل پوشانیدن تمامی بدن به جز گردی صورت و دستها از مچ به پایین میشود. قانونگذار در تبصره ماده 638 قانون مجازات اسلامی، کتاب پنجم تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده مصوب سال 1375، در بیان جرایم ضد عفت و اخلاق عمومی، بدحجابی را جرم سزاوار مجازات شمرده است.
در این تبصره آمده است:«زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند، به حبس از ده روز تا دو ماه یا از 50 هزار تا 500 هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد.»
تعداد صفحات : 35