زمان جاری : یکشنبه 17 تیر 1403 - 2:00 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 478
نویسنده پیام
amirmail آفلاین


ارسال‌ها : 264
عضویت: 15 /4 /1392
محل زندگی: تبريز
سن: 36


تماس قاتل سرنـخ افشای قتل دختـر دو جنسیتی

کد خبر: ۳۴۷۶۲۸

تاریخ انتشار:
۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۱
-
28 September 2013

مرد جنایتکار که پس از ارتباط با دختر دوجنسه او را به قتل رسانده بود به زودی در دادگاه کیفری محاکمه می شود.

به گزارش قانون، ۲۳ بهمن سال ۹۰ ماموران پلیس به آپارتمانی در حوالی سیدخندان رفتند تا درباره قتل دختر جوانی تحقیق کنند.

آنها

وقتی به محل حادثه رسیدند جنازه را در حالی مشاهده کردند که روی تخت

افتاده بود و شواهد حکایت از خفه شدن او داشت. کارآگاهان متوجه شدند مقتول

دختری به نام نرگس است که به‌تنهایی زندگی می‌کرده. هیچ‌یک از اهالی

ساختمان روز حادثه متوجه ورود فرد غریبه نشده بودند اما آنها گفتند نرگس

رفت‌وآمدهای زیادی داشت. کارآگاهان در جریان تجسس‌ها مادر نرگس را که در

شمال کشور زندگی می‌کرد شناسایی و از او بازجویی کردند.

این زن گفت:

«دخترم دوجنسی بود و از این موضوع به‌شدت رنج می‌برد. او دو سال قبل از

شهر خودمان به تهران آمد و از آن به بعد تنها زندگی می‌کرد. من از افرادی

که با وی در ارتباط بودند خبر ندارم و نمی‌دانم او را چرا و چگونه

کشته‌اند.» کارآگاهان که مطمئن بودند قتل از سوی فرد آشنایی انجام شده است،

به نگهبان ساختمان محل سکونت نرگس مظنون شدند. سالم‌بودن در ورودی خانه

هنگام کشف جسد و دست نخورده ماندن وسایل از جمله دلایلی بود که فرضیه قتل

توسط فرد آشنا را قوت می‌بخشید.

مرد سرایدار در حالی بازداشت شد که

شکی وجود نداشت انگیزه قتل موضوعی غیر از سرقت و به احتمال زیاد اختلافات

شخصی است. مرد سرایدار در بازجویی‌ها اتهام قتل را رد کرد و گفت از چیزی

خبر ندارد . ماموران به تحقیق از او ادامه دادند تا اینکه مظنون اعتراف کرد

با نرگس رابطه داشته است.

او گفت: «قتل کار من نیست و نمی‌دانم آن

روز چه کسی به خانه نرگس‌رفت.» چند ماه تحقیق از مرد سرایدار سرانجام به

اثبات بی‌گناهی وی منجر و این مرد آزاد شد.

به این ترتیب تحقیقات

بار دیگر به نقطه صفر بازگشت و این‌بار افسران جنایی تصمیم گرفتند با

بررسی  مکالمات تلفنی مقتول فهرستی جدید از مظنونان احتمالی تهیه کنند. این

کار به شناسایی ۱۶ مرد منجر شد و کارآگاهان در میان این افراد به جوانی به

نام احمد بیش از بقیه شک بردند زیرا احمد جزو آخرین افرادی بود که با نرگس

مکالمه تلفنی داشت.

زمانی که ماموران با احمد تماس گرفتند متوجه شدند این مرد خطش را واگذار کرده است.

شخصی که تلفن را جواب داد گفت از دوستان احمد است و او را می‌شناسد. این مرد توضیح داد:

«این

خط قبلا برای من بود و آن را به احمد فروختم اما او بعد از مدتی بدون هیچ

توضیحی خط را پس داد. من هم مخالفتی نکردم.» ماموران با راهنمایی‌های این

فرد نشانی‌هایی را از احمد به دست آوردند و متوجه شدند او چندی قبل از

همسرش جدا شده است. همسر سابق متهم وقتی تحت بازجویی قرار گرفت شوهرش را به

فساد اخلاقی متهم کرد و گفت: «احمد روابط خارج از ازدواج داشت و مدتی پیش

از جدایی فهمیده بودم با دختری به نام نرگس در ارتباط است به همین دلیل

تصمیم گرفتم از او جدا شوم.»

واگذاری خط تلفن همراه و اظهارات همسر

سابق احمد سبب شد سوء‌ظن نسبت به این مرد تقویت شود و ماموران وی را

بازداشت کنند. احمد در دور اول تحقیقات مدعی شد از ماجرای قتل خبري ندارد

اما کارآگاهان به بازجویی از او ادامه دادند تا اینکه مرد جوان بالاخره

اسرار جنایت را فاش کرد.

احمد در اعترافاتش به ماموران گفت: «مدتی

بود با نرگس رابطه داشتم تا اینکه همسرم موضوع را فهمید و به همین دلیل از

من جدا شد. این اتفاق موجب شد از دست نرگس عصبانی شوم. روز حادثه به خانه

او رفتم. نمی‌دانم نرگس چرا یکدفعه عصبانی شد و دادوفریاد کرد این رفتار او

در حالی‌که از قبل نیز نسبت به وی کینه داشتم مرا هم عصبانی کرد و در

حالی‌که نرگس خوابیده بود لباسی را برداشتم و دور گلویش گره زدم. آن را

آنقدر فشار دادم تا نرگس خفه شد. بعد از اطمینان از مرگ او جسد را همان‌جا

رها و به‌سرعت فرار کردم.»

متهم به قتل در ادامه تحقیقات صحنه جرم

را بازسازی و جزئیات جنایتش را برای بازپرس ویژه قتل نیز توضیح داد. وی سپس

با قرار بازداشت روانه زندان شد و پرونده مراحل قانونی خودش را طی کرد تا

اینکه هفته جاری در اختیار قضات شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران قرار

گرفت.

 بنا براین گزارش احمد به‌زودی پای میز محاکمه می‌رود و از خودش دفاع خواهد کرد.


شنبه 06 مهر 1392 - 11:14
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
amirmail آفلاین



ارسال‌ها : 264
عضویت: 15 /4 /1392
محل زندگی: تبريز
سن: 36


پاسخ : 1 RE تماس قاتل سرنـخ افشای قتل دختـر دو جنسیتی

نمايش

«شايعات» به نويسندگي «نيل سايمون» و كارگرداني «رحمان

سيفي‌آزاد»(كارگرداني كه پس از 12 سال دوري از اين عرصه، حالا با نمايشي

عجيب و نامتعارف بازگشته)، دقيقاً يكي از همين آثار است.

گروه فرهنگی مشرق-

تئاترهايي كه با نام «تئاتر آزاد» روي صحنه مي‌روند، در ميان قشر عام و

خاص به عنوان نمايش‌هايي كمدي، مفرح و مردم‌پسند شناخته مي‌شوند و تماشاگري

كه به سراغ آنها مي‌رود، پيش از آغاز نمايش مي‌داند قرار است با چه اثري

روبه‌رو شود؛ يك نمايش بزن و بكوب پر از شوخي‌هاي عاميانه و كوچه بازاري كه

به دليل همين طبيعي‌بودن و سادگي و صداقت‌شان، تماشاگران از آنها استقبال

مي‌كنند.

تماشاگري كه پا به سالن‌هاي تئاتر آزاد مي‌گذارد، به خوبي

مي‌داند در چنين نمايش‌هايي قرار است حرف‌ها و صحنه‌هايي را بشنود و ببيند

كه برخاسته از واقعيت جامعه است، بي‌آنكه داعيه فرهيختگي، فاخربودن و

روشنفكري داشته باشند. بنابراين اگر در چنين آثاري، گاهي شوخي ناپسندي

مي‌بيند يا اصطلاح نادرستي به گوشش مي‌خورد، چندان به آن وقعي نمي‌نهد و از

قضا به آن مي‌خندد، زيرا مي‌داند اگر بخواهد نگاه جدي‌تري به آن مسئله

داشته باشد يا در گويش عاميانه، به آن گير بدهد، بايد ابتدا به خود يادآوري

كند كه روزانه گفتارها و رفتارهاي بدتر از اين را در سطح شهر و جامعه

مي‌شنود و مي‌بيند و نمي‌تواند به همه آنها واكنش نشان بدهد.

پس چه

بهتر كه براي مدت دو ساعت، چشم بر واقعيات ببندد و در چنين فرصتي، بر اين

شايعات نمايشي بخندد، ولي وقتي جمعي از ستارگان و هنرمنداني كه در كارنامه

آنها، فهرست بلندبالايي از آثار فاخر، جدي، حرفه‌اي و داراي ارزش‌هاي هنري

به چشم مي‌آيد، نمايشي روي صحنه مي‌برند كه نه‌تنها فرق چنداني با تئاترهاي

آزاد ندارند كه حتي چند پله از آنها در سطح نازل‌تر و وقيح‌تري قرار

دارند، چه بايد گفت؟ تكليف آن تماشاگر چيست كه به اعتبار يك سالن نمايش

حرفه‌اي (گيرم‌خصوصي) و مُشتي از بهترين بازيگران سال‌هاي اخير، پا به

تالار نمايش مي‌گذارد تا شبي را در كنار خانواده، نمايشي كمدي و

سرگرم‌كننده ببينند اما با اثري مواجه مي‌شود كه از شدت بي‌نزاكتي و كاربرد

شوخي‌هاي جنسي، غيراخلاقي و بالاي 18 سال‌!)، پدر خانواده را مجبور مي‌كند

تمام مدت در تاريكي سالن عرق شرم بريزد يا به زير صندلي پناه ببرد و در

طول مسير بازگشت به خانه كلمه‌اي به زبان نياورد و از نگاه سنگين اعضاي

خانواده بگريزد؟!

نمايش «شايعات» به نويسندگي «نيل سايمون» و

كارگرداني «رحمان سيفي‌آزاد»(كارگرداني كه پس از 12 سال دوري از اين عرصه،

حالا با نمايشي عجيب و نامتعارف بازگشته)، دقيقاً يكي از همين آثار است.

اين روزها گويا تب «نيل سايمون» بدجوري كارگردان‌هاي ما را فرا گرفته است.

«جواد عزتي» يكي از بازيگران اين نمايش، به تازگي از بازي در «پسران

آفتاب»(نمايشنامه ديگر اين نويسنده امريكايي) فارغ شده و به اين گروه

پيوسته است. اپيدمي اجراي متون سايمون به خودي خود ايرادي ندارد، به شرطي

كه بدانيم آن را براي چه مخاطبي، در چه جامعه‌اي و با چه هدفي اجرا

مي‌كنيم.

نمايشنامه‌هاي نيل سايمون با ديالوگ‌هاي فراوان و شوخي‌هاي

بامزه كلامي‌اش معروف است. با اين‌حال، جاي پرسش است وقتي كارگرداني پس از

وقفه‌اي طولاني در سابقه كارگرداني به صحنه مي‌آيد، چرا مشخصاً از ميان

انبوه نوشته‌هاي سايمون، متني را برمي‌گزيند كه نه به لحاظ موضوعي و نه از

منظر شوخي‌هاي موجود در نوشته، كمترين خط و ربطي به جامعه و موازين اخلاقي،

ايراني و اسلامي ما ندارند؟! آيا قوانين و سياست‌هاي هنري و تئاتري كشور

تغيير كرده و ما بي‌خبريم يا براي عده‌اي از كارگردانان مسير و شرايط

انتخاب و توليد نمايش هموارتر است كه مي‌توانند هر نمايشي را به هر مضمون و

محتوايي و با هر ادبيات دور از شأن جامعه ايران روي صحنه ببرند؟ نخستين

پرسشي كه مخاطب نمايش شايعات از خود مي‌پرسد، آن است كه اين متن چگونه مجوز

اجرا گرفته است؟

از كدام فيلترهاي قانوني و چگونه گذشته؟ آيا شوراي

محترم بازبيني و نظارت و ارزشيابي كه برخي نمايش‌هاي بسيار محترم‌تر،

بي‌مسئله و بي‌حاشيه را بيش از يك بار بازبيني و بررسي مي‌كنند، يا در طول

اجراهاي نمايش بي‌نظيري مانند «سيندرلا» كه حتي يك كلمه نامربوط در طول آن

به گوش نمي‌رسد، هر شب خود يا نمايندگان‌شان در سالن حاضر مي‌شوند و مراقب

محتواي نمايش هستند، يك بار نمايش «شايعات» را بازبيني كرده‌اند، و اگر

بله، چگونه ديده‌اند كه اين همه شوخي‌هاي ركيك و جنسي از نگاهشان جا

مانده؟! «شايعات» به لحاظ بازي بازيگران، كمدي بانمكي است، ولي اين كمدي

براي كدام دسته از مخاطبين ايراني توليد و اجرا شده است؟ نمايشي كه در آن

با منظوري خاص، راجع به رأي «دادن» يا «ندادن» صحبت مي‌شود يا به بهانه‌هاي

بريدن انگشت، پايين‌كشيدن شيشه اتومبيل، بلندكردن صداي موسيقي و نشنيدن

صداي زنگ در، تقليد صداي «مايرا»(يكي از كاراكترها) و شكستن لگن پدر يكي از

شخصيت‌ها، بدترين شوخي‌هاي ناموسي و جنسي به كار مي‌رود، چقدر مي‌تواند

براي تماشاگر جذابيت داشته باشد؟

شايد برخي بگويند «شايعات» نمايشي

كاملاً مردانه است و بايد ورود خانم‌ها را به سالن اين نمايش قدغن اعلام

كرد. البته اگر مردان جامعه ما نيز به اين بي‌ادبي باشند و شنيدن اين همه

الفاظ ركيك آنها را غيرتي نكند! شايد شوخي‌هاي موجود در اين نمايش براي

مخاطب امريكايي، موضوعي رايج و پيش‌پا افتاده باشد اما تاكنون در كدام

نمايشي اين همه شوخي جنسي سراغ داشته‌ايد كه «شايعات» دومين مورد آن باشد؟!

كمدي سوء‌تفاهم و بازي با جملات، هميشه براي گرفتن خنده از مخاطب،

دستمايه‌اي قوي و مناسب بوده، ولي جالب است كه در جامعه ما، تماشاگر دقيقاً

به آن دسته از سوء‌تفاهم‌هايي مي‌خندد كه موضوعات غيراخلاقي را تداعي

مي‌كند و متأسفانه هميشه هستند كساني كه از آب گل‌آلود ماهي بگيرند و اين

ويژگي مخاطب ايراني را در بوق و كرنا كنند و به رخ عالم و آدم بكشند.

با

اين همه، بهتر است دست از شايعه‌پراكني برداريم و براي درمان اين آسيب جدي

كه به جان تئاتر ما افتاده، چاره‌اي بينديشيم. فراموش نكنيم كه براي

خنداندن تماشاگر، هميشه راه‌هاي بهتري هست و لازم نيست به سخيف‌ترين و

زشت‌ترين دايره واژگان متوسل بشويم. ما در عرصه تئاتر ايراني، گونه‌اي از

نمايش‌هاي شريف و كهن را به نام «سياه‌بازي» و تخته‌حوضي داريم. مرحوم سعدي

افشار بدون كاربرد طنزهاي غيراخلاقي، سال‌هاي طولاني مردم را خنداند و

هميشه در اوج بود. افسوس امروز براي خنداندن تماشاگر، گروهي از تئاتري‌هاي

ما، آثار مستهجن و غيراخلاقي خود را در بسته‌بندي‌هاي شيك و فاخر عرضه

مي‌كنند تا وقاحت و زشتي كارهاي‌شان كمتر به چشم آيد.

به نظر مي‌رسد

شوراي نظارت بايد پيش از آنكه خيلي دير شود و قبح اين موضوع در هنر ايراني

شكسته شود، دست به‌كار شده و مانع از گسترش و ادامه فعاليت و اجراي چنين

گروه‌ها و نمايش‌هايي شود. شايد اين‌گونه تئاتر ما به روزهاي

احترام‌برانگيز خود بازگردد. شايد...


شنبه 06 مهر 1392 - 21:12
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :

theme designed for MyBB | RTL by MyBBIran.com

سايت كسب در آمد براي وبلاگ نويسان پست بلاگ

عينك ديد در شب و روز